11/2/15

VegFest :)

Hoihoi!!

Het VegFest gisteren was een reusachtig succes (vind ik :)).
toegangsbandje
Ik had mijn nagels mooi gemaakt (met vegan nagellak of course), maar nu is het er wel al een beetje af. (Voor als je het niet kan lezen: er staat "HAPPY VEGAN")


We hadden afgesproken met een vriendin van mama van vroeger, Nienke, en zij had haar dochtertje mee. Het was supergezellig!!

Eerst heb ik Robin Schaper en zijn zus Cindy ontmoet, en ik heb het boek "Vlees is dood, lang leve Groente" gekregen, met de bijbehorende tas. Super bedankt!
Ik ben ondertussen in het boek begonnen, en als ik het uit heb zal ik er hier een review over schrijven, maar tot nu toe is het mega goed en interessant! Er staat heel veel duidelijke en toegankelijke informatie in over waarom mensen vlees eten, maar ook waarom ze ermee zouden moeten stoppen. Nogmaals, via deze link kan je het boek kopen. Of anders mag je het van mij lenen als ik het uit heb!

Daarna hebben we Heavenly Cupcakes gegeten (perfect!!) Mensen, als het dierenleed of het milieu of 1 van de miljoen andere redenen jullie niet kunnen overtuigen om veganist te worden, doe het dan tenminste voor het eten! Dit is letterlijk hemels. De naam zegt het al.
OREO CUPCAKE :)

CHOCOLATE <3
Als lunch hadden we Dutch Weed Burgers :P
Deze lekkernij is op basis van zeewier (jup, ZEEWIER) en het is deliciousss :) Try it!!!
Op het plakkaat stond (o.a.): It has been labelled as the new green gold,
and it's going to save the world! 
Whoop Whoop! :) :)

Als 4-uurtje hadden we ijs van professor Grünschnabel, jummie!!

We zijn ook naar meerdere lezingen geweest. Heel erg interessant.

Eerst van Floris van den Berg met Remco Stunnenberg (kèi-inspirerend, ik heb weer dubbel zoveel zin om te veganizen <3)! Daarna van Robin Schaper (je weet wel, die leuke schrijver), en als laatste van Dos Winkel, de oprichter van SeaFirst, over waarom de oceanen zo mega belangrijk zijn. Best een moeilijk onderwerp, maar super uitgelegd, heel positief :)
Van SeaFirst hebben we ook een duurzame fles gekocht. Dat is veel beter voor het milieu (en uiteindelijk ook voor je portemonnee) dan plastic flesjes! Wij ruimen iedere maand zwerfvuil bij ons in de buurt, dat is heel belangrijk, maar wat nog belangrijker is geen afval op straat gooien! Door de wind komt het terecht in rivieren, en zo uiteindelijk in de zee. Zo ontstaan er zogenaamde dead zones, waar zoveel afval is dat er gewoon geen leven meer mogelijk is!
Met Floris van den Berg :)

Met Dos Winkel :)

We hebben ook Boele Ytsma (!!!!!!) ontmoet en ons boek de planteneter (<-- leestip! voor zowel vegans als nog-niet-vegans) laten signeren.
Idool ontmoet :D

Suzanne Poot zijn we ook tegengekomen, en we hebben een foto gemaakt.
Nadat mijn mama ruim anderhalf jaar geleden een interview met haar had gelezen, is ze op onderzoek uitgegaan en toen zijn we overnight vegan<3 geworden. :)
Wij + Suzanne Poot <3

Als avondeten hadden we bami, maar daar heb ik geen foto van. (We hadden het te snel op, het was ook zooo lekker! :P)

Ook hebben we de uitreiking van de Vegan Awards bijgewoond.

We hebben ook nog bij de Vega-Life een rood t-shirt gekocht en een trui met dezelfde tekst erop. En bij een ander standje deze ultra-hippe zalig kleurige handschoenen! Ze zijn gemaakt van diervriendelijk hergebruikt katoen. Een mooi vegan alternatief voor wol :)





Kortom, het was perfect! Op naar de volgende editie zou ik zeggen :D 
Heel erg bedankt iedereen!!

Kusjes!
Charlotte :)


3 comments:

  1. Dank je wel voor dit mooie verslag! Ik was er ook maar heb geen foto's gemaakt. Nu kan ik toch nog weer even opnieuw genieten van deze fijne dag.

    Leuke blog heb je!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Hanna!

      ja hè, het was echt ZO een fijne dag :)

      bedankt voor het compliment!!
      kusjes :D

      Delete
  2. Het was leuk hè <3<3<3
    xxxxxxxxxx roos

    ReplyDelete